Waarom Mark Zuckerberg, Steve Jobs en Tony Robbins zo succesvol zijn in wat ze doen.

En waar jouw grootste waarde ligt om succesvol te zijn

Hoe komt het dat sommige mensen zo succesvol zijn? Dat ze met hun ‘ding’ de wereld veranderen op hun manier? Denk maar aan Steve Jobs met Apple, Mark Zuckerberg met Facebook en inspirational speaker Tony Robbins die duizenden mensen inspireert en motiveert.

Het antwoord? Ze doen waar ze echt goed in zijn, waarvoor ze geboren zijn. Ze gebruiken hun natuurlijke talenten en wijken er niet van af – wat anderen hen ook zeggen. Hun geboortekaarten bevestigen het één voor één. In deze blog deel ik je graag waar hun waarde ligt. En waar jouw waarde ligt om te groeien en echt succesvol te zijn.

Neem hiervoor je BaZi-geboortekaart bij de hand. Kijk naar de afkorting die je terugvindt in je geboortemaand bovenaan (naar de andere afkortingen kijk je niet).

De vijf waarden

De afkorting toont waar jouw waarde ligt en hoe jij kan groeien als ondernemer:

1. Connectie en verbinding

F of RW: Heb je F of RW in je maand staan? Dan zijn connectie en verbinding voor jou de sleutelwoorden. Mark Zuckerberg van Facebook is hier een mooi voorbeeld van. Hij heeft RW in zijn maand staan. Connectie en verbinding zijn voor hem belangrijk. Hij creëerde dan ook Facebook, een populair middel om verbonden te zijn met heel veel mensen tegelijkertijd. Heb jij RW of F in je maand? Creëer dan interactie met je klanten, een community, een tribe, een wij-gevoel. Zorg dat ze zich verbonden voelen met jou en met jouw andere klanten. Je community zorgt dat je groeit.

2. Status en luxe

IW of DW: Heb je IW of DW in je maand staan? Dan voelen jouw klanten zich door jouw product of dienst aan te kopen, voelt je krachtiger, hebben ze meer zelfvertrouwen, verhogen ze hun status. Je product of dienst mag dan ook een tikkeltje luxe en exclusiviteit uitstralen. Denk maar aan de uitstraling van bepaalde luxe horlogemerken, kledingmerken of handtassen. Draagt iemand een bepaalde horloge? Dan straalt dit een bepaalde status uit. Heb jij IW of DW? Denk dan na wat de waarde is als je klant met jou gaat samenwerken.

3. Zekerheid en veiligheid

DO of 7K: van zodra klanten jouw dienst gebruiken, voelen ze zich veilig en goed. Zekerheid en veiligheid zijn de sleutelwoorden. Denk maar aan een alarmsysteem waardoor je klant zich veilig voelt. In bijvoorbeeld mijn geboortekaart staat 7K bij mijn maand. Vorige week vroeg een klant om samen met haar haar planning voor de komende tijd op te maken a.d.h.v. haar geboortekaart. Ze zei letterlijk: ‘Mijn zus heeft cursussen bij jou gevolgd en zou dit waarschijnlijk ook kunnen doen voor mij. Maar als jij het doet, dan ben ik tenminste zeker dat het goed en juist is’. Deze klant voelt zich dus zeker na samen te werken met mij. Heb jij DO en 7K? Dan zijn zekerheid en veiligheid jouw sleutelwoorden.

4. Innovatie en vernieuwing

EG of HO: Heb je EG of HO in je maand staan? Dan zijn innovatie en vernieuwing de sleutelwoorden. Steve Jobs van Apple is hier het toonvoorbeeld van. Hij innoveerde het pc-landschap wereldwijd. Heb jij EG of HO? Wat kan jij dan innoveren in jouw business waardoor je het landschap in jouw sector veranderd? Hoe kan jij wat je doet vernieuwen?

5. Informatie en kennis delen

DR of IR: Heb je DR of IR in je maand, dan is jouw drijfveer informatie en kennis geven en verkopen zodat mensen zich beter voelen en beter worden. Een mooi voorbeeld hiervan is Tony Robbins. Hij is een inspirational speaker die wereldwijd seminaries geeft waarin hij duizenden mensen inspireert en motiveert om vooruit te gaan en stappen te zetten die ze voorheen niet durfden te zetten (gaande van over hete kolen lopen tot high level gaan ondernemen). Heb jij DR of IR? Welke kennis kan jij delen met je klanten zodat ze groeien en beter worden?

Vind je dit interessant?

Ga hierover nadenken en laat jouw geboortekaart je hierin inspireren.
Hoe wordt het leven van je klant beter wanneer ze met jou gaan samenwerken?
Hoe kan je dit in jouw groeimodel en communicatie integreren?

  • Wil je weten wat je nog meer uit jouw geboortekaart kan halen als ondernemer?
  • Wanneer jouw vette jaren er zitten aan te komen?
  • Heb je zin om dit uit te werken en jouw planning op langere termijn concreet te maken?

Dan is het Wellmeing Business Retreat op jouw lijf geschreven.

Je gaat er werken aan jouw groei- en succesmodel in combinatie met me-time, persoonlijke coaching van mij en drie workshops die jou en je bedrijf nog krachtiger maken.

Extra Bonus

Schrijf je je in voor 21 augustus, dan krijg je er als bonus een BaZi Business coaching sessie bij waarbij we samen bekijken:

  • Wat jouw natuurtalenten zijn
  • Wat je kan doen om het maximum uit je bedrijf te halen en
  • Waar jouw grootste groeipotentieel als ondernemer ligt de komende jaren

Deze waardevolle informatie kan je gebruiken als basis om aan te werken tijdens en na het retreat.

Zo maak je niet ‘het-zoveelste-idee-en-plan-waarvan-het-achteraf-gezien-toch-niet-echt-is-wat-je-wil-of-niet-echt-werkt’, maar maak je een plan op dat letterlijk op jouw lijf en energieflow is geschreven, een plan dat klopt, dat goed aanvoelt en werkt.

Wil je dit? Meld je dan nu aan. Er zijn nog drie plaatsen vrij.

Copyright ©Flowtastic by An Sterken | Feng Shui and More